پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228949
استانداران از جوانان براي نقش آفريني در فرمانداري ها استفاده کنند
تاریخ انتشار : 1396/10/05 20:07:10
نمایش : 1587
وزير کشور از تاکيد رئيس جمهور بر استفاده از نيروهاي جوان، خلاق و مبتکر در فرمانداري ها خبر داد و گفت: استانداران از جوانان براي نقش آفريني در فرمانداري ها استفاده کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همايش استانداران سراسر کشور در دو نوبت صبح و عصر امروز سه شنبه ( ٥ دي ماه) به رياست عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در محل اين وزارتخانه برگزار شد. 

رحماني فضلي در اين نشست با تاکيد بر تعيين تکليف هر چه زودتر انتصاب فرمانداران اظهارداشت: انتصاب فرمانداران بايد طبق بخشنامه هاي وزارت کشور انجام شود همچنين هيچکس حق تحميل نيرو به استانداري ها و وزارت کشور را ندارد. 

 وي از تاکيد رئيس جمهوري بر استفاده از نيروهاي جوان، خلاق و مبتکر در فرمانداري ها خبر داد و افزود: استانداران از جوانان براي نقش آفريني در فرمانداري ها استفاده کند. 

 وزير کشور با بيان اينکه فرمانداران بايد قدرت تعامل و هماهنگي در استان داشته باشند، تاکيد کرد: ما چک سفيد امضاء براي انتصاب فرمانداران به کسي نداده و نمي دهيم. همچنين به استانداران توصيه مي شود تا حد امکان از استفاده از نيروهاي بازنشسته خودداري کنند. 

 رحماني فضلي در بخش ديگري از سخنان خود درباره حضور گشت هاي ويژه در برخي مناطق گفت: نيروي انتظامي طبق قانون مسئول امنيت شهرها و روستاها است بنابراين در موارد خاص با درخواست نيروي انتظامي و موافقت شوراي امنيت کشور و شوراي تامين استانها مي توانيد اقدام به ايجاد قرارگاه کنيد که البته مسئوليت آن هم بر عهده نيروي انتظامي است که در اين شرايط مي توانند از ساير نيرو ها از جمله بسيج و … استفاده کنند. 

 وي با تاکيد بر حمايت جدي دولت از سازمان هاي مردم نهاد اظهارداشت: نحوه هزينه کرد سمن ها بايد از سوي سازمان اجتماعي نظارت شود همچنين اجراي طرح هاي مورد نظر سمن ها هم بايد به تصويب شوراي برنامه ريزي و توسعه استانها برسد. 

 وزير کشور با بيان اينکه هيچ يک از دستگاه ها حق ندارند وارد حريم خصوصي مردم شوند، افزود: اگر در مجامع عمومي با ناهنجارهاي اجتماعي مواجه شديم بايد با امر به معروف و نهي از منکر آن ها را از اقدامات خود آگاه و هدايت کرده و اقناع سازي صورت بگيرد اما اگر با ناهنجاري هاي اجتماعي و فسادهاي اخلاقي سازمان يافته رو به رو شديد بايد طبق قانون برخورد شود. 

 رحماني فضلي تاکيد کرد: ميزان رشد طلاق در برخي از استانهاي کشور متوقف و در برخي استان ها هم رو به کاهش بوده است. 

 وي از برنامه ويژه براي شرايط خاص و زلزله در تهران خبر داد و گفت: 22 استان براي پشتيباني و ارائه خدمات از مناطق 22 گانه تهران در شرايط خاص و ويژه تعيين شده اند . همچنين در مناطقي که پيش بيني مي شود ميزان تخريب ها زياد است بايد مسئوليت پشتيباني و خدمات رساني با استانهاي نزديک تر و توانمند تر باشد. 

 وزير کشور از رئيس سازمان مديريت بحران خواست ضمن برگزاري مانور در تهران نسبت به نحوه پشتيباني و خدمات رساني استانها در تهران در شرايط خاص پروتکل مشخصي تهيه کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html